TTorsdag den 16. april 2020 kl. 16.30-18.00.
Når et barn ikke trives i daginstitution eller skole, kan det hænge sammen med træk ved institutionen, eller ved matchet mellem barn og institution. Måske kan der gøres noget, så barnet kommer i trivsel.
Men hvad kan man gøre som forældre? Og hvor længe skal man vente på, at forholdene i institutionen eller skolen bliver bedre, så barnet kommer i trivsel?
Når et barn ikke trives i daginstitution eller skole, kan det imidlertid også hænge sammen med træk ved barnet selv. Så kan det være, at ’nissen flytter med’, hvis man flytter barnet.
I mange af disse tilfælde kan forældrene hjælpe barnet, så problemet bliver løst, også selv om det kun gør sig gældende i institutionen eller skolen. Forældre kan desuden ofte inspirere pædagoger og lærere til at arbejde med på løsningen, så barnet begynder at trives.
Efter et oplæg vil der være mulighed for spørgsmål, kommentarer og dialog.
Der kan købes hjemmebag, kaffe, te og kolde drikke i cafeen. Husk tilmelding på tlf. 31396162 – pris kr. 65
Lars Rasborg er cand.psych., specialist i klinisk børnepsykologi og praktiserende psykolog. Gennem 40 år har han beskæftiget sig med børns udvikling og med, hvordan de voksne kan støtte den. Han har desuden skrevet artikler og bøger om det. Hans bog, Sunde børns problemer (2. udg., 2018), handler om metoderne spejling og jeg-støtte, som både forældre og pædagoger og lærere kan anvende, når et barn ikke trives i daginstitution eller skole.