Marquardt Frederiksen, Søren

Skriv så du bliver læst

Gyldendal business, 2011. 264 s. Heftet.

Skriv så du bliver læst. Journalistik for kommunikationsfolk. Anmelderstemplet. Fremstår ulæst. Indhold: Kommunikationsmedarbejderens udfordringer (Typiske problemer i virksomhedskommunikation ; Kommunikationsmedarbejderens dobbeltrolle ; Kommunikation er et strategisk ledelsesinstrument ; Hvordan håndterer du konflikter og kritik?) ; Funktioner du skal varetage (Intern kommunikation ; Ekstern kommunikation ; Udform en politik for virksomhedens kommunikation) ; Journalistens arbejdsmetoder (En kreativ skriveproces giver gode artikler ; Research – hvor kommer historierne fra? ; Interviewteknik – når du skal skaffe informationer og skildre personer ; Vinkling – når du skal have emne og læser til at mødes ; Få styr på målgruppen og deres interesser) ; Journalistens sprog (Journalistens sprog er klart ; Journalistens sprog er læservenligt ; Journalistens sprog er levende) ; Tekstindgange og opsætning (Sæt artiklen op, så den er nem at overskue ; Et godt foto får læseren til at stoppe op ; Tekstindgange trækker læseren ind) ; Overbevis dine læsere (Tal til fornuft og følelser ; Giv læseren argumenter) ; De journalistiske genrer (Nyhedsgenrer giver læserne informationer ; Reportage – bring læseren tæt på nyheden ; Portrætter bringer os tæt på personer ; Lederartiklen demonstrerer lederskab ; Faglig formidling gør læserne klogere ; Debatindlægget overbeviser læserne ; Pressemeddelser og solohistorier ; Underholdende genrer)

100,00 DKK

Udsolgt

Shopping Cart
Scroll til toppen